Etusivulle Matkailun valikkoonOmat reissut-sivu Blogi-sivulle

=> HUA HIN - SIVU

Bigin sivulle

25.2.2019

Koti on jo aivan lähellä, vaikkakin matkaa sinne on yli 8.000 km. No yhdessätoista tunnissahan tuon Finnairin kyydissä hurauttaa! Eilen tultiin jo Suvarnabhubin kentän liepeille lähelle Bangkokia Aranta hotelliin, jossa useimmiten kotimatkalla on yövytty. Huoneen varausta tehdessään mies oli laittanut varaukseen toiveeksi "allasnäkymä", vaikka tarkoitus oli saada huone ihan siitä uima-altaan viereltä. Niinpä jouduttiin kakkoskerroksen huoneeseen, jonka parvekkeelle aurinko tulisena porotti. Onneksi saatiin vaihdettua huone toiselle puolelle ja altaan äärelle, joten iltapäivää voitiin viettää "omalla" patiolla.

Nyt aamiaiselle ja sitten autoon, joka kiidättää meidät lentokentälle. Koti - täältä tullaan kohta!

23.2.2019

Onneksi ollaan aamuvirkkuja! Aamuiselle lenkkeilylle on lähdettävä aina vaan varhemmin, kun lämpötila pomppaa ylös monta astetta auringon noustua taivaan kannelle. Tänä aamuna ängettiin ovesta ulos jo klo 6:40 ja hyvin kulki tunnin ja kymmenen minuutin askellus.

Meidän parvekkeen alivuokralaiset (kesykyyhkypariskunta) pistivät perheen perustamisen uusiksi, kun ensimmäinen munien hautominen ei tuottanut tulosta. Siellä se nyt kyyhkyrouva kököttää ilmastointilaitteen lauhduttimen alla ja hautoo uusia munia. Niillähän onkin rauhallinen paikka asustaa sitten, kun me ollaan poistuttu. Tuskin tähän asuntoon nyt enää tähän aikaan vuodesta tulee uusia asukkaita.

Eilisiltana hurautettiin vielä lavataksilla "All in Hu Hin"-ravintolaan syömään talven viimeiset gordonplööt. Tullessa istahdettiin lasilliselle "Beer gardenissa". Kylläpä meno oli rauhoittunut huomattavasti edellisestä käyntikerrasta, kun turistien määrä on kuuman kauden alussa vähentynyt.

22.2.2019

Eipä ole mikään ihme, että ilmastointilaite hurisee miltei lakkaamatta, kun Thaimaan 3 kuukauden kuiva kesäaika alkoi virallisesti eilen. Lämpötila tulee olemaan ennusteiden mukaan vielä korkeampi kuin edellisenä vuonna. Eipä tee mieli lähteä keskipäivällä kuumille kaduille hortoilemaan.

"Talvikausi" alkaa olla lopuillaan ja paljon väkeä on jo poistunut viileämpiin olosuhteisiin. Sen huomaa jo uima-altaallakin, jossa väki on huomattavasti vähentynyt. Varmaan olisi runsaasti tilaa ensi viikolla, kun viikon alussa lentelee kotiin suurin osa. Niinpä hyvästejä jätetään päivittäin, kun tuttujen kanssa viimeisiä istuntoja vietetään. Eilen oltiin rannalla Naa'an baarissa isolla joukolla, tänään väkeä on jo vähemmän. Illalla syötiin Lean ja Ekin seurassa Patin paikassa viimeistä kertaa tällä erää - seuraavan kerran illastetaan sitten yhdessä kymmenen kuukauden päästä.

Facebookista bongasin hauskat kengät, jotka olisin tahtonut saada. Verkkokauppa Wenafashionin teksti oli thai-kielinen, mutta kun yritin googlettaa tuota verkkokauppaa, ei sillä nimellä löytynyt yhtään tulosta. Harmi - oma thaikielentaito ei tällaisiin juttuihin taivu.

21.2.2019

Kotiinlähtö akaa väkisinkin kummittelemaan mielessä. No ei me nyt vielä olla laukkuja sentään pakattu, vaan yritetään elää normaalia arkielämää. Kyllä helpotti hiukan eilen, kun sain viestin asunnonvälittäjältä, että hän tulee meitä tapaamaan lauantaina ja tuo tullessaan meidän maksamat  takuurahat 20.000 batia (n. 570€). Eipä tarvitse nyt niitä alkaa perimään.

Eilisiltana oltiin kaupungin keskustassa "Chao Lay"-ravintolassa syömässä illallista Annukan ja Markun kanssa. Kun ravintola on erikoistunut meren herkkuihin, niin pitihän siellä niitä maistella. Alkupaloina herkuteltiin kampasimpukoilla (scallops) ja pääruokana söin seabassia (joka on käännöksen mukaan kalliomeriahven).

19.2.2019

Olipa kaupungilla tänä aamuna rauhallista, kun aamulenkkiä kierrettiin. Lieneekö syynä paikallinen uskonnollinen juhlapäivä, Macha Bucha day (Buddan päivä)? Maassa vallitsee tänään "täydellinen kieltolaki", jolloin alkoholin anniskelu ja myynti on täysin kielletty. Pari vuotta sitten oltiin syömässä kyseisenä päivänä keskikaupungilla - ihan uskomaton näky, kun illallisaikaan baarit olivat suljettuina ja ravintoloiden ruokailijamäärä oli romahtanut murto-osaan normaalista. Eivätkö turistit syöneetkään mitään, kun ravintoloista ei saanut ruokajuomaksi viiniä eikä olutta?

Voihan sitä juoda vettäkin aterialla, ei se ruokailu siitä kiinni ole. No ei tuo kieltolaki ole nyt mitenkään syynä siihen, että tänä iltana jäädään syömään kotiin. Pakastimessa olevat jauhelihapihvit on nyt mussutettava ennen kotiin lähtöä ja pari purkkia herkkusienikeittoakin kaapista löytyy.

18.2.2019

Eilen puolenpäivän jälkeen raahattiin rantakamat uima-altaalle ja asetuttiin nautiskelemaan mereltä puhaltavasta lempeästä tuulesta. No eipä siinä ehditty lueskella tuntiakaan, kun pilvet peittivät auringon ja iholle alkoi tipahtelemaan lämpimiä vesipisaroita. Olisihan siinä voinut ottaa koknaisvaltaisen ihon kosteutuksen, mutta katsottiin parhaaksi siirtyä sisätiloihin ja syömään lounasta omalle parvekkeelle. No eihän siitä mitään maakuntasadetta kehkeytynyt, muttei jaksettu enää raahautua takaisin rantaan, vaan päivää vietettiin sisätiloissa ilmastointilaitteen mukavassa huokailussa.

Kun keho tuntui kaipaavan jotain kotoisempaa evästä, päätettiin hankkiutua illalliselle saksalaiseen U2-ravintolaan. Tuiren ja Juhan seurassa mussutettiin nautinnolla kunnon tuhdit pizzat.

17.2.2019

Saatiinpa taas vielä yksi uusi jännityksen aihe ennen kotiin paluuta. Asunnonvälittäjä lähetti sähköpostia ja kertoi, että asunnon omistaja lähettää meille takuumaksurahat 20.000 batia (n. 570€) kun on täältä lähdetty. Siis mitä - mehän ei edes tiedetä, kuka se asunnonomistaja on ja lähettää rahat minne, edes pankkiyhteystietoja ei ole kyselty. Vastauksena hänelle lähetin postia, että rahat täytyy saada ennen kuin täältä lähdetään. Nyt odotellaan mitä tuleman pitää. Vahvasti epäilen, ettei niitä rahoja viikon sisällä ilmaannu!

Perjantai-illaksi sovittiin Tuiren ja Juhan kanssa treffit "Patin paikkaan". Siinä kun istuttiin heitä odottelemassa, tupsahtivat paikalle myös Lea ja Eki. Yhdessä syötiin illallista koko poppoon kanssa. Iltaa istuttiin vielä Tuiren ja Juhan kanssa myöhään yöhön.

Lauantai-iltana testattiin Astan ja Markun kanssa "Uusi Roma" italialainen ravintola. Erinomaiset eväät - bruschetta ja lasagne, varmaan kaupungin paras italialainen ruoka. MaiTaissa käväistiin läksiäisdrinkillä, kun ystävät lentävät pian kotimaahan.

15.2.2019

Frouvalle taisi koittaa pakkolomailu täksi loppuajaksi, minkä täällä Hua Hinissä asustellaan. Ei pelaa pelit ja vehkeet, kun sivujen päivitykset pitäisi siirtää verkkoon. Pahinta tässä lienee se, että aivot yrittää keksiä ratkaisua ongelmaan, jota ei todennäköisesti pieni ihminen pysty ratkaisemaan. Tätä päiväkirjaa nyt kuitenkin aion vielä pitää ja siirrän jutut ja valokuvat verkkoon sitten, kun se on mahdollista.

Ystävänpäivän illallisella oltiin eilen Astan ja Markun kanssa cityssä "ANOMA'S ravintolassa". Lasilliselle jäätiin vielä istumaan tyttökadun ulkoilmakuppilaan.

14.2.2019

Nyt luulisi, että meillä hommat luistaa todella loistavasti, kun käytössä on kolme nettiverkkoa. Päivitysten tökkimiseen kyllästyneenä käytiin ostamassa toisesta puhelinyhtiöstä 14 gigan yhteys, jolla kaikki toimikin hyvin muutaman päivän. Jotain mälsää näiden systeemeissä täytyy olla, kun eilisaamuna en onnistunut saamaan päivitysohjelmaa auki edes millään verkolla. Eipä onnistunut Bluportin kahviossakaan, jossa yleensä olen saanut hommat tehtyä. Johtuisiko tuo siitä, että turistikausi on nyt kuumimmillaan ja väkeä kännyköineen netissä roikkumassa miljoonittain.

En ymmärrä, millä logiikalla ne hoitelee noiden liikennevalojen toimintaakin. Nyt kun väkeä on rannan hotelleissa runsaasti, joiden on päästävä kadun toiselle puolelle Soi94:lle, niin nämäpä laittaa jalankulkuvalon pois toiminnasta! Todella riskialtista tuo tien ylittäminen on liikennevaloista huolimatta, niin piittaamattomia ovat mopoilijat kuin autoilijatkin. Yhtenä päivänä pelastui yksi turisti yliajolta nipin napin noissa liikennevaloissa, kun sai käsivoimin pysäytettyä  mopoilijan, jolla oli vielä pieni lapsikin kyydissä. Mopo kaatui, mutta onneksi ei kukaan loukkaantunut pahemmin.

Nyt juuri kun tultiin ulos asumuksen portista, oli liikennevalo saatu toimimaan. Suojatiellä seisoi pari prätkää ja ambulanssi, johon potilasta paareilla kärrättiin. Ilmeisesti oli jollain taas ollut tulipalokiire, eikä siten ehtinyt pysähtymään punaisiin valoihin.

Meistä eurooppalaisista voi tuntua hassulta, että Bluportin ostoskeskuksen liikennevaloissa on kaksi liikennevalojen vartijaa, jotka varmistavat turvallisen kadunylityksen ja pitävät huolta siitä, että ajokit todella pysähtyvät punaisiin liikennevaloihin.

Eilen tulivat Hua Hiniin Klaukkalan kodin naapurimme Tuire ja Juha. Heidän kanssaan soviteltiin sähköpostilla tapaamista joksikin illaksi, mutta törmättiinkin heihin eilisiltana ihan sattumalta "Soi94-kotikadulla". Heidän kanssaan istuttiin Finn Cafessa myöhään iltaan.

Tänään vietetään täälläkin ystävänpäivää todella näyttävästi - ruusujen myyjät ovat ilmestyneet kaduille ja kukkakaupat pursuavat ihania kukkakimppuja. Mitähän päivä tuoneekaan tullessaan?

12.2.2019

"Helteinen helmikuu" - pitää kyllä paikkansa tänäkin vuonna, yli 30 asteen lukemissa liikutaan!  Päivälämpötilat ovat vieläpä nousussa ilmatieteilijöiden ennusteiden mukaan, vaikka vähempikin alkaisi nyt riittää. Vaikka aamulenkille lähdetään heti seitsemän jälkeen, kun aurinko on juuri noussut, ei hikoilulta voi sittenkään välttyä. Kotiin palattua vaatteet ovat niin likomärät, kuin olisivat juuri vesisaavista nostetut. Onneksi lempeä tuuli helpottaa hiukan oloa, kun iltapäivää vietetään meren rannalla patiolla.

Eilisiltana hurautettiin lavataksilla cityyn ja oltiin Astan ja Markun kanssa syömässä kreikkalaisessa tavernassa, joka tuntuu jotenkin niin kodikkaalta ja viihtyisältä paikalta. Maitaissa istutiin jälkiruoalla yhden valkkarilasillisen verran.

11.2.2019

Aamuiset lenkkeilyt on vaihdettu uudelle reitille, jossa kulkeminen on helpompaa ja miellyttävämpää, kuin meluisilla ja epätasaisilla kaduilla. Näkymätkin vaihtelevat hienoista asuntokaduista maalaismaisemiin. Toissa-aamuna kuljettiin aamiaistaan nauttivien lehmien ohi ja yksi ammu sai päähänsä lähteä seuraamaan meitä kadulla, kun oli päässyt irti lieastaan. Onneksi ei sentään tullut meidän perässä ihan kaupungin humuun.

Lauantai-iltaa vietettiin cityssä. Oli sovittu Astan, Markun, Caron ja Ekin kanssa tapaamisesta pikkuruisessa katubaarissa lähellä yömarkkinoita. Syömässä oltiin saksalaisessa "All in Hua Hin"-ravintolassa ja jälkkärijuomat käytiin nauttimassa entisessä "Danin baarissa".

9.2.2019

Kun heräsin aamulla jo viiden aikaan, niin ajattelinpa pompata sängystä ja suorittaa aamuaskareeni netissä muiden vedellessä vielä makoisia uniaan. Älykellokin vaatisi päivittämistä ja sekin tarvitsee siten hyvän nettiyhteyden. Eipä löytynyt yhteyksiä mistään tuutista. Voi voi - taas alkaa vääntö kunnollisen yhteyden saamiseksi, kunhan puhelinyhtiöt avaavat luukkunsa puoliyhdentoista aikaan!

Kotikulmilla on pysytty illallisaikaan. Eilen vietettiin pizza-perjantaita ja käytiin syömässä ne kaupungin parhaat "U2"-pizzat saksalaisessa Bier Garten-ravintolassa. Edellisiltana haluttiin vietnamilaista evästä, jota syötiin Lean ja Ekin seurassa Ga Hanoi-ravintolassa.

7.2.2019

"Uusi vuosi" toi mukanaan meille yhden uuden haasteen. Nyt meillä näkyy telkkarista vain neljä kanavaa ja se Deutsche Quelle-kanava, jota koko tammikuu katseltiin hävisi kokonaan jonnekin. Mielenkiintoisia kanavia katseltavaksi: ranskankielinen Monde, Voice of America, Russian tv ja paras kaikista - online kuvaa hotellin respasta! Mies kävi respassa kertomassa ongelmasta ja myös asunnonvälittäjälle asiasta kerrottiin. Hän lupasi puhua respan kanssa, mutta mitään korjausta ei kanavapakettiin ole tullut.

Eilen löydettiin cityn sydämestä ihan uusi ruokapaikka "Together", joka on avattu viime viikolla. Viihtyisä paikka, mukava henkilökunta, hinta-laatusuhde kohdallaan.

5.2.2019

Kiinalainen uudenvuoden aatto onnellisesti takana. Sanon "onnellisesti" siksi, että selviydyttiin täkäläisestä liikennekaaoksesta odotettua paremmin. Astan ja Markun kanssa oli sovittu, että mennään syömään "saksalaiseen" ja sen jälkeen Ray'n jazzeihin. Onnistuttiin saamaan lavataksi läheltä asuntoa, mutta normaaliin 5 minuutin matkaan cityyn menikin nyt 35 minuuttia. Kun palailtiin illan menoiltansa vähän ennen puoltayötä, oli liikenne jo rauhoittunut, eikä taksin saannissa ollut ongelmia.

Seuraavan talven asumusta on hikipäässä mietitty, kun tähän kämppään ei haluta enää palata. Lupauksista huolimatta, mitään remonttia ei ole tehty ja paikat alkaa repsottaa siellä sun täällä. Samoin tökkii tuo maksusysteemi, vuokra on maksettava etukäteen käteisenä. Miehen ahkera surffailu netissä tuotti viimein tulosta ja nyt uusi kämppä on vuokrattu ensi tammi-helmikuuksi Mykonoksesta. Tässä samoilla nurkilla pysytään, kun uusi asumus on vain yhden talon päässä kaupunkiin päin ja sen piha näkyy nykyiselle parvekkeellemme.

4.2.2019

Lauantaina oltiin vielä yhteisellä lounaalla perheen kesken ja sitten jouduttiin hyvästelemään heidät, kun kuljetus kohti Bangkokia ja kotimaata oli tulossa noutamaan. Jo illalla oli ikävä heitä ja olo tuntui suoranaisen orvolta.

Eilisiltana testattiin "The Ship94"-ravintola Soi94:n varrella. Norjalaistyyppinen ravintola, jossa asiakkaatkin pääosin norjalaisia. Ihan siisti paikka, mutta voih.... , alkupaloja saatiin odottaa yli puoli tuntia. Tarjoilija töppäsi jo tilausta ottaessaan, kun poistui paikalta kesken tilauksen - mies sentään ehti tehdä oman ruokatilauksensa. Itse sain pysäytettyä toisen tarjoilijan, jolta tilasin oman annokseni. No tietysti mies sai ruokansa paljon aikaisemmin kuin minä ja oli jo sen syönyt, ennen kuin minulle kiidätettiin kalafileeni pahoittelujen kera yli tunnin odottelujen jälkeen. Ruoka oli hyvää, mutta tuo odottelu oli kyllä liikaa! Miestarjoilija tervehti meitä suomeksi - muisti meidät, kun oli aiemmin Joe'n baarissa töissä ja palveli meitä siellä kahtena vuotena.

Nyt meillä on täällä taas uudenvuoden aatto, kun kiinalaisessa kalenterissa koiran vuosi vaihtuu sian vuodeksi. Mielenkiintoista aamulenkkiä kuljettiin varhain aamulla Soi94:llä ja Soi88:lla, kun uudenvuoden pöytiä katettiin (jumalille??)  joka puolella. Jopa 7eleven-kaupan eteen oli tuotu pöydälle ruokaa, juomaa ja hedelmiä ja pöydässä paloivat tuohukset. Auton keulat oli koristettu kukkakimpuilla ja jopa niiden edessä oli katettuja ruokapöytiä. Onhan se hyvä, että kerran vuodessa nuo ajopelitkin saavat oikeaa evästä! Pappattien räiske kuului jo heti aamusta - mikähän meteli sitten illalla lieneekään?

KUVIA

2.2.2019

Kävellen ehtii nähdä ympäristöään enemmän. Aamulenkin varrelta bongattiin kivannäköinen vietnamilainen ravintola, jonne suunnattiin torstai-iltana maistelemaan jotain uusia herkkuja. Sinne Ga Hanoi-ravintolaan mennään vielä uudelleenkin syömään, niin hyvä mielikuva siitä mieleen jäi.

Eilen oltiin koko porukka päivää viettämässä Takiabin rannalla. 4 kilometrin lenkki rantaviivalla taittui ihan itsestään. Tyttären porukan viimeisen lomapäivän illallista syötiin kaupungissa Astan ja Markun seurassa.

KUVIA

31.1.2019

Eilen Teemu vietti merkkipäiväänsä golfin merkeissä ja illalla synttäreitä juhlittiin Hua Hinin keskustassa Hot Pan-ravintolassa. Joskus vaan sattuu, ettei kaikki mene ihan putkeen. Ehkä ison porukan tilauksen kanssa tulee joissakin paikoissa ongelmia, kun tilataan monenlaista alkuruokaa ja jokaiselle vielä erilaista pääruokaa. Itse tilasin paistettua riisiä kanan kanssa ananaksen puolikkaassa - ei ollut kanaa, vaan äyriäisiä. Astan ja Markun alkupaloina tilaamat kevätkääryleet ei vastanneet lukumäärältään tilausta. Teemu halusi liharuokansa extra tulisena, se jymytulisuus olikin yllättäen Mian ruoassa, jonka piti olla normaalin ärjyä. Pauluksen pizaa saatiin odotella ikuisuus, kunnes selvisi, että keittiö oli kokonaan unohtanut tilauksen. Eipä taideta eksyä enää uudelleen samaan ravintolaan!

30.1.2019

Mia, Teemu ja kaksoset hujauttivat eilen taksilla ostoksille Cha Amiin "Premium Outletiin". Me vietettiin päivää uima-altaalla. Illalla oltiin yhdessä syömässä Pung Plui-ravintolassa.

29.1.2019

Pitäisikö nyt tuntea olonsa vanhaksi? No ei ainakaan vielä  eilen olo tuntunut miltään vanhukselta! Kun Teemu lähti golffaamaan Astan ja Markun kanssa, vietettiin me aamupäivää tyttären ja kaksosten kanssa rannalla, jossa pojat saivat polskia aallokossa. Lounaalla käytiin rantaravintolassa.

Pöytävaraus oli käyty tekemässä ravintola Sailomiin jo viikkoa aikaisemmin. Mukana illallisella olivat oman perheen lisäksi ystävät Asta ja Markku, joiden kanssa yhteistä matkaa on taitettu yli neljäkymmentä vuotta. Paikan valinta osui ihan nappiin - todella mukavaa oli illastaa avoimen taivaan alla,  meren aaltojen pauhatessa vieressä.

Pirssillä päräytettiin illan päätteeksi vielä cityyn Maitai-ravintolaan.

28.1.2019

Sunnuntain aamupäivää vietettiin vielä Ban Krutissa. Paluumatkalla ajeltiin Khao Sam Roi Yod- kansallispuiston kautta. Kaew-tippukiviluolaan oltiin menossa koko porukka, mutta luolaan johtavan vaikeakulkuisen polun alussa todettiin, ettei miehellä, minulla ja tyttärellä jaloissa olevat jalkineet sopineet alkuunkaan moiseen extreme-retkeen. Niinpä katsottiin parhaaksi jäädä ulkopuolelle odottelemaan. Se olikin sitten oikea ratkaisu - millään ei olisi pärjätty niissä varusteissa pimeässä ja todella vaikeakulkuisessa luolassa. HUI - luolan isot hämähäkit ja lepakot olisivat säikytelleet minut henkihieveriin.

Sovittiin päivällä Astan ja Markun kanssa, että mennään yhdessä koko porukan kanssa syömään illalla. Pirssillä ajettiin cityyn "All In Hua Hin"-ravintolaan, jonka gordon-plööt ovat mielestäni kaupungin parhaita. Ihme - onnistuttiin saamaan pitkä pöytä suosittuun ravintolaan niin lyhyellä varoitusajalla.

27.1.2019

Aamulla yhdeksän jälkeen vuokrabiilin nokka kohti etelää ja Ban Krutia. Kerran pysähdyttiin huoltoasemalle ostamaan juotavaa ja purtavaa. 150 kilometrin matkaan tuhertui yllättävän paljon aikaa - perillä oltiin vasta puolenpäivän jälkeen.

Onhan tämä Hua Hinin jälkeen ihan paratiisi. Lounaan jälkeen päivää vietettiin rauhallisella rannalla. Aalloista nautti ainakin kaksi iloista vesseliä, joilta ei virta lopu tuntikausienkaan riekkumisen jälkeen - jaksoivat jatkaa vesileikkejään illalla vielä omalla uima-altaalla.

Illansuussa käveltiin miehen kanssa rantakatua illallispaikkaa bongaamassa. Eipä löydetty enää sitä ravintolaa, jossa kolme vuotta sitten syötiin illallista Sinikan ja Hannun kanssa. Parinsadan metrin päästä löytyi aasialaisen oloinen kuppila "Platon", johon sitten illalla suunnattiin koko porukalla. Ruokaa oli enemmän kuin runsaasti, mutta lasku oli juomineen kaikkineen koko porukalta vain vähän päälle tonnin (n. 30 €).

Hotellista oli meille varattu 3 huonetta ja sattuipa mukavasti, kun meidän huoneesta on ovi poikien huoneeseen - ei tarvinnut jättää veijareita ihan yksikseen asustelemaan. Mukavaa - tänä aamuna hipsivät meidän sänkyihin, kumankin kainaloon yksi lapsenlapsi.

26.1.2019

Uskomatonta miten pienen ötökän pisto voikaan häiritä elämää! Pikkurilli paisuu paisumistaan ja pistokohdassa on laaja punoittava alue. Varmaan osa ötökän tuikkaamaa piikkiä on jäänyt sisään, jota elimistö nyt tarmolla yrittää karkottaa.

Tänään hypätään vuokrabiilliin ja lähdetään pienelle viikonloppuretkelle Baan Groodiin, n. 150 km etelään Hua Hinistä. Eikä ole vaikeaa arvata, kuka meistä on ratissa. No en ainakaan minä! Vasemmanpuoleinen liikenne asettaa ajamiselle omat haasteensa ja liikenteen rytmi täällä on ihan oma luku sinänsä - Helsingissä ajaminen tuntuu ihan lasten leikiltä tämän rinnalla!

Eilen Teemu hikoili golfkentällä Astan ja Markun kanssa, meillä muilla löhöilypäivä. Illalla vietettiin pitsaperjantaita italialaisessa ravintolassa ja kaksoset pääsivät pelaamaan bilistä illan päätteeksi biljardisalilla.

25.1.2019

Eilen aamulenkillä matalan puun alta kulkiessani tunsin, että hiuksissani oli jotain ylimääräistä. Tietysti silloin hipaisee ihan vaistomaisesti kuontaloaan. Ja kuinka ollakkaan, joku tökkäsi piikin pikkurilliini. Taisi olla vaan ihan tavallinen ampiainen. Kun sain sormesta tikun pois, tuntui kirvelyä sormessa vielä puolen tunnin ajan. Nyt tänä aamun sormi on vielä hiukan turvoksissa ja kutisee. Eipä liene kovinkaan vaarallista!

Kun vesi tuossa meidän rannassa oli eilisaamuna niin korkealla, ettei rantaviivaa jäänyt nimeksikään, suunnattiin päiväretkelle Takiabin rannalle. Ihan mukavasti vierähti siellä palmurannalla yli neljä tuntia.

Illalliselle piipahdettiin pääkadun varrella olevaan Kruathong-ravintolaan. Eipä ruoan hinta ravintolassa päätä huimaa, jos syö tahai-ruokaa. Iso annos herkullista nuudelia ja kanaa maksoi vain 60 batia eli 1,70 €. No ei se länsimainen ruokakaan kallista ole, kun annosten hinnat liikkuvat 5-10 euron lukemissa.

24.1.2019

Olipa "kevytkenkäistä" pyyhkäistä tänään aamulenkillä, kun jalassa oli uudet Eccot, jotka käytiin eilen hankkimassa loppuunkuluneiden tilalle. Eilisaamuna, kun Teemu läksi pelaamaan golfia Astan ja Markun kanssa, me loppuporukka vietettiin ostospäivää Market Villagessa. Kaksoset tosin viihtyivät paremmin ylimmän kerroksen pelipaikalla. Noiden Ecco-sandalien lisäksi ostoskassiin sujahti pari pikkumekkoa, miehen paita ja kännykäni sai uuden ilmeen, kun kuoret vaihtuivat vaaleanpunaiseen kuosiin. Miallekin löytyi pari pikkupuseroa ja ilmava mekko. Hampurilaisia syötiin lounaaksi Mix & Matchin ilmastoidussa sisätilassa.

Illallista syötiin porukalla Soi94:lla, Eat@Hua Hin-ravintolassa ja kaksoset pääsivät viimein pelaamaan biljardia illan päätteeksi.

23.1.2019

IHME - tänä aamuna saatiin netti toimimaan talon verkossa. Eihän siihen odottelluun mennytkään kuin 25 päivää! No hiljaa hyvä tulee, sanotaan. Aika näyttää, miten hyvä verkko meillä nyt on sitten käytössä.

Siitä on nyt tasan vuosi, kun täällä Thaimaassa tuiskahdin turvalleni ja rikoin etuhampaani. Päivän kunniaksi sain s-postia Finestä, jonne olen valittanut IF-vakuutusyhtiön päätöksestä olla korvaamatta muuta kuin uuden hammaskruunun osuus. No myös heidän päätöksensä oli arvattavissa - vaikka implanttijuuren asentaminen oli välttämätön, että tilalle voidaan kiinnittää uusi hammas, ei juuren murtuminen heidän mukaansa johtunut kaatumisesta, vaan juuren ennuste oli huono, kun kyseessä oli juurihoidettu hammas, joten sitä ei korvata. Niinpä alan valmistella vakuutusyhtiön vaihtoa, kun koen tulleeni väärin kohdelluksi. Mitä virkaa on sellaisella vakuutuksella, jonka korvausvastuuseen ei voi luottaa.

Eilen oltiin porukalla syömässä entisessä Joe's Baarissa, joka on nyt vaihtanut omistajaa ja vaihtanut nimen Pat's Placeksi. Uusi omistajanainen on pannut tuulemaan ja saanut paikan viihtyisämmäksi. Myös asiakkaat ovat sen huomanneet - paikka oli eilenkin melkein täynnä. Kaksoset halusivat vielä illan päätteeksi mennä biljardia pelaamaan, joten tallusteltiin Lanla-baariin. Valitettavasti bilis-pöytä oli kokoajan varattu. Lea ja Eki liittyivät seuraan myöhemmin ja Lea tiesi paikan, jossa on enemmän bilis-pöytiä, joten jatkossa täytynee siirtyä sinne pelaamaan.

22.1.2019

Eilen vietettiin kaksosten syntymäpäivää Vananavan vesipuistossa. Ihmeen paljon jaksaa nuoret ihmiset riekkua - kuusi tuntia täyttä menoa! Hyvä, että malttoivat tulla syömään lounasta. Todella vähän siellä oli länsimaalaisen näköisiä ihmisiä, aasialaisia sitäkin enemmän - vaaleasta ihonväristä päätellen suurin osa kiinalaisia. Me vanhemmat otettiin vähän rauhallisemmin ja lekoteltiin aaltoaltaan aurinkotuoleilla.

Illalla hurautettiin koko porukka lavataksilla kaupunkiin ja syötiin illallista Moon Smile-ravintolassa Astan ja Markun kanssa. Jälkkärille siirryttiin MaiTaihin.

20.1.2019

Eilinen oli ilon ja riemun päivä, kun tytär, vävy ja kaksoset tulivat lomalle Hua Hiniin. Alunperin heillä oli huoneiston varaus tähän samaan taloon, missä me asutaan, mutta viime hetkillä tulikin ilmoitus, että asunto on remontissa. Uusi huoneistovarauskin osoittautui "sudeksi", kun se ei sijainnutkaan siellä, missä se esitteen mukaan olisi pitänyt olla, vaan 10 km sisämaahan päin. Niinpä sekin piti peruuttaa ja alkaa etsimään uutta asumusta. Onneksi kolmannella yrittämällä tärppäsi! Nyt he asustavat kymmenen minuutin kävelymatkan päässä meiltä Flame Tree nimisessä kondossa. Kävipä tuuri kaiken sekoilun jälkeen - asunto on kerrassaan mainio; tilava keittiö-oleskelutila, kaksi makuuhuonetta, kaksi kylppäriä ja kaksi parveketta. Komeat maisemat kaupungin ylle kuudennesta kerroksesta.

Eilen heidän tulopäivänään syötiin lounasta Bluportin alakerran kahvilassa ja kierreltiin porukalla myymälöitä ilmastoidussa kauppakeskuksessa. Illallispaikaksi valittiin lähellä oleva "Hua Hin Kitchen and cafe"-ravintola. Jos on rankka meille vanhuksille tuo lentomatka pohjolasta tänne kahdeksantuhannen kilometrin päähän etelään, niin näyttääpä koville ottavan nuoremmillekin - Petrus melkein nukkui illallispöytään. Illan päätteeksi me jaksettiin vielä tallustella heidän uutta majaansa katsomaan.

Päivän liikuntatavoitekin tuli ylitettyä reippaasti, kun askeleita kertyi päivän aikana yli 12 kilometrin verran.

18.1.2019

Ompa pitkä hautomisaika tuolla meidän parvekkeen alivuokralaisella (kesykyyhky). Siellä se on nyt kököttänyt munien päällä kolme viikkoa. Eilen luultiin, että se on kyllästynyt koko hommaan, kun oli poistunut paikalta ja toinen munista oli vierinyt pois pesästä. Mies sen munan sitten keinotteli takaisin pesään ja niinpä hautominen nyt jatkuu.

On se hyvä, että tällaisessa isossa kaupungissa löytyy ruokapaikkaa jokaisen makuun. Eilen illalla käytiin syömässä mousakaa ja tsatsikia kreikkalaisessa tavernassa Astan ja Markun kanssa. Jälkkärit juotiin MaiTaissa.

17.1.2019

Huomenna siitä on jo kolme viikkoa, kun tänne Hua Hiniin maastouduttiin. Muuten elämä on sujahtanut uomiinsa, mutta talon nettiyhteys ei toimi vieläkään. Tuskin edes yrittävätkään saada sitä kuntoon. Asunnonvälittäjä kirjoittaa aika-ajoin sähköpostiin, että yrittää tehdä asialle jotain. Epäilen, ettei mitään tapahdu sielläkään suunnalla.

Näyttää, että varsinainen lomasesonki on vasta alkamassa. Nämä viikot on oltu ainoat asukkaat tässä meidän kolmannen kerroksen käytävässä, mutta nyt eilen saatiin uudet naapurit. Myös vastapäinen talo on ollut miltei tyhjillään eiliseen saakka.

Oltiin eilen päiväkävelyllä ystäviemme Astan ja Markun kanssa. Kuivaa kurkkua istahdettiin kostuttamaan Joe'lle. Siihenpä sitten tupsahtivat Lea ja Eki ohikulkumatkallaan. Hauskaa oli, kun esittelin nämä meidän ystävät toisilleen, niin sanoivat, että olisivat hyvin tunnistaneet toisensa tämän minun blogini kuvien perusteella. Kyllä somella on ihmeellisiä kykyjä!

14.1.2019

No nyt onnistuttiin löytämään se vihonviimeinen ruokapaikka! Varmaa on, ettei sinne enää vahingossakaan eksytä. Aiempina vuosina se toimi hyvänä buffetravintolana, joten sinne suurin toivein suunnistettiin. Ravintolan pöydät ovat ulkotilassa ja sisältä haetaan syötävät. Olihan siellä pitkät pöydät täynnä evästä - raakoja kaloja ja mereneläviä, monen sorttista raakaa lihaa munuaisista pässin kiveksiin. Tarkoitus oli, että ruoka valmistetaan itse omassa pöydässä, jossa oli hehkuvilla hiilillä täytetty pytty ja sen päällä porisi keitinvedellä täytetty vati. Voit vaan kuvitella, miten kuumaa sellaisen tulipätsin kyljessä on ruokailla - hiukset ja vaatteet litimärkinä! Ei varmaan hikoilla edes saunassa niin paljon. Thaimaalaisilla ei näyttänyt olevan hiki edes hitusen verran.

Ruokajuomat tilattiin tarjoilijapojalta, miehelle olut, itselle vettä ja punkkua. Haalea olut, vesi ja muovimukit pilleineen saatiin pöytään, punaviinistä ei kukaan hiiskunut sanaakaan. Ympäristön pöydissä näyttivät nauttivan ruokajuomana kokista.

Pikkuruisille lautasille koottiin salaattipöydästä tuttuja vihanneksia. Onneksi salaattikastike oli hyvää. Astian virkaa toimittivat teräskulhot, joihin yritettiin löytää sopivaa syötävää. Bongasin tarjoiluastiasta kylmää, keitettyä spagettia ja jotain vaaleaa kastiketta, jossa uiskenteli lihan paloja. Nakkejakin löydettiin ja pari lihapullaa sekä pari orpoa kevätkäärylettä. Sisätiloissa oli pieni sähkögrilli, jossa mies kävi grillaamassa pari satay-tikkua.

Jälkiruokapöytää ei edes katsastettu, kun pakokauhulla hankkiuduttiin ulos "helvetintulesta". Helppoa oli tallustaa kotiin, kun vatsaa ei ollut tullut ahmittua täyteen!

13.1.2019

Paras hetki tutustua kaupunkiin jalkaisin on varhain sunnuntai aamuna, kun liikenne on vielä verkkaista. Tänään suunnattiin aamulenkki kaupungin keskustaan, käytiin merenrannassa, koukkastiin aseman kautta radanvarsitielle ja tultiin kanavan vartta Soi94:lle. Tuntuu, että nämä meidän aamulenkit pitenemistään pitenee - niin paljon tykkään liikkua ulkona, kun aamu on vielä viileä (26 astetta). Muutenkin askeleita kertyy mittariin päivän aikana runsaasti ihan kuin itsestään, yli 10 km on ihan normaali saavutus.

11.1.2019

Kun joskus tuntuu, ettei mikään pelaa, niin hiipii mieleen ajatus "oliko ihan pakko tulla tänne saakka tuskailemaan". Eilisaamuna yritin kirjautua Nordean nettipankkiin tunnuslukutaulukolla. Ei onnistunut, oli "tilapäinen häiriö - yritä hetken päästä uudelleen". Uusi yritys - sama vastaus. Tuli mieleen, että nyt ne on toteuttaneet sen uhkauksensa, ettei tunnuslukulapulla voi enää kirjautua, vaan on käytettävä mobiilisovellusta. No onhan minulla mobiilipankki kännykässäni, mutta kun en saa siihen nettiyhteyttä, kun tämä talon nettiverkko ei toimi, enkä onnistu saamaan nettiä kännykkääni myöskään truemove-yhteydellä, kun väittää, että salasana on väärin (toimii muissa laitteissamme). Onneksi pääsin tällä kertaa pelkällä säikähdyksellä, kun vika oli Nordean omissa systeemeissä. On kyllä vihonviimeistä, jos joudun juoksentelemaan pitkin kyliä näidenkin pankkiasioiden hoitamiseksi. Eihän niitä laskujen vahvistamisia voi kahdeksi kuukaudeksi jättää väliin!

Ollaankohan me niin sokeita vai eikö äly enää pelaa, kun ei eilisiltana löydetty millään Ray's Placeen, joka on muuttanut keskikaupunkiin. Ajateltiin mennä torstain jazzeihin ja kartasta katsottiin, että se paikka on ihan siinä "All in Hua Hin"-ravintolan vastapäätä. No eipä näkynyt mitään sellaista paikkaa. Yötorilla käytiin syömässä samalla reissulla. Hyvältä maistui rapukakut ja tunnelma oli aasialainen - valtavasti ihmisiä tungeksimassa kauppakojuissa ja ravintoloissa.

9.1.2019

Eihän nämä ole vieläkään saaneet talon nettiä kuntoon, joten nää sivujen päivitykset on hiukan haastellista toteuttaa. Ei jaksa kuljettaa fläppäriä aina mukanaan, että voisi viedä tuotoksensa nettiin kuppilaan istahtaessaan.

Arki on sujahtanut uomiinsa ja päivät sujuvat totutulla rutiinilla - tunnin aamulenkki, aamiainen omalla parvekkeella, aamupäivän ostosreissu, pari tuntia aurinkotuolissa rompsuun syventyneenä, iltapäivälenkki meren rannassa, pari tuntia fläppärin ääressä ja illallinen jossain lähistön ravintolassa. Tosin muutamaan päivään ei iltapäivän kävely meren rannalla ole onnistunut, kun aallot ylettyvät ihan rantamuuriin saakka.

Aamuhetki on ehdottomasti mukavin, kun lähdetään ulos maailmaa tutkailemaan. Aamulenkillä yritetään löytää aina uusia reittejä, joita uteliaina katsellaan. Tänä aamuna ostettiin aamiaiselle ruokakojusta pari kanankoipea (1,10 €) ja toisesta kojusta 1,5 kilon banaaniterttu (0,80 €). Eipä tule eväät kalliiksi!

Eilen illalla jaksettiin vielä tallustaa "Pung Plui"-ravintolaan. Ruoka oli todella hyvää ja palvelu ensiluokkaista - iäkäs papparainen piti meistä todella hyvää huolta.

6.1.2019

Hieno juttu - meidän parvekkeen alivuokralaisia ei sittenkään siivoojat olleet karkottaneet ja niinpä naaraskyyhky yhä kököttää pesässä ja hautoo muniaan. Kun nämä budhalaiset kunnioittavat kaikkea luontoa, niin mekin tahdomme niin tehdä! Hauskaa seurata, milloin iloinen perhetapahtuma tuo näkyviin pienokaiset.

Yöllinen sade oli piiskannut puista ja pensaista roskaa jalkakäytäville, joita puutarhurit ja siivoojat olivat lakaisemassa jo aamuvarhaisella, kun aamulenkille lähdettiin. Parvekkeelle asti kuului aamulla merenpauhu, jota koukattiin ihmettelemään rantapatiolle lenkille mennessämme. Eipä olla vielä aiemmin nähty meren hyökyvän ihan rappusille saakka. Iltapäivällä merenrannassa lenkkeillessä ilma oli todella kosteaa, vaikka aurinko paistoikin täydeltä terältä. Virtaava vesi oli kaivanut syvän ja leveän ojan Naa´an kuppilan kohdalle, joten iltapäivän juomat jouduttiin nauttimaan siinä naapurikuppilassa, kun Naa`an paikkaa ei ollut voinut avata.

Yli viikon on ehditty jo opetella tätä uutta elämänmenoa täällä lämpimässä, eikä vielä kertaakaan olla kaivattu keskikaupungille. Nyt loppiaisen kunniaksi pyyhällettiin pirssillä keskustaan ja käytiin syömässä "gordon plööt" All in Hua Hin ravintolassa.

5.1.2019

No jopas olikin myrsky - tuskin sitä edes huomasi täällä Hua Hinissä! Onneksi hirmumyrsky suuntasi kulkunsa ohi meidän kotikulmien ja päästiin pelkällä säikähdyksellä. Kun eilisiltana palailtiin illalliselta, muutama tihkupisara oli havaittavissa iholla, eikä yölläkään mitään tuulen ulinaa tai sateen ropinaa kuulunut sisälle. Aamulla parvekkeen reuna oli hiukan märkä, se nyt ei ainakaan mistään kaatosateesta kielinyt. Tästä lauantaipäivästä on kuitenkin tulossa pilvinen, joka on vaan hyvä meidän kannalta, kun joudutaan tallustelemaan Bluportiin pois siivoojien jaloista.

Edellisvuosien tapaan asustaa meidän parvekkeella alivuokralaisia. Ilmastointilaitteen lauhduttimen alle on kesykyyhkypariskunta rakentanut pesän, jossa oli jo meidän tänne tullessa kaksi munaa. Niitä on nyt haudottu ainakin viikon verran. Miten mahtaakaan pesälle käydä, kun siivoojat sen tuolla huomaavat? Vähän harmittaa noiden tipujen puolesta hukkaan mennyt perheenperustamisyritys!

4.1.2019

Huh huh - arkeen palaillaan pikkuhiljaa uuden vuoden juhlahumun jälkeen. Jalankulkijavalotkin pelaa taas tuossa meidän kodin edessä. Uutiset kertovat jotain tästä Thaimaan liikennehelvetistä : 7 vaarallista päivää Thaimaan teillä juhlakauden aikana: viikon saldo 3791 onnetttomuutta, 463 kuollutta ja 3892 loukkaantunutta. Yli 40,4 prosenttissa tapauksista oli osasyyllisenä liikennejuopumus.

Viikonlopuksi trooppisen myrskyn Pabuk’in odotetaan saapuvan Etelä-Thaimaahan ensimmäistä kertaa 56 vuoteen. Tästä johtuen Hua Hinissäkin on odotettavissa voimakasta tuulta ja sadetta. Mekin varauduttiin myrskyyn ja paineltiin heti aamiaisen jälkeen hankkimaan hätävarararuokaa pariksi päiväksi, ettei sitten kaatosateessa tarvitse lähteä ruokapaikkaa etsimään. Nyt varastossa on nakkeja, purkkilihaa, purkkikeittoja, lihalientä, munia, vihanneksia, juustoja ja makaroneja.

Samalla hankittiin nettiyhteys Truemovesta kuukaudeksi. Tarkoitus oli saada sellainen yhteys, jolla voi päivittää myös näitä nettisivuja. No jopas olisikin ollut suuri ihme, jos homma olisi ensi yrittämällä onnistunut. Kovasti selitin englanniksi, että tarvitsen verkkoyhteyden datasiirto-ominaisuudella, ja varmuudeksi olin kirjoittanut sen myös paperille - toivotonta, olivat ymmärtävinään, mutta eivät sittenkään ymmärtäneet. Niinpä juoksentelu nettikahviloissa jatkuu.

Kauhealta tuntuu ajatuskin, ettei netti toimisi rajuilman aikana, eikä voitaisi olla yhteydessä maailmaan mitenkään.

2.1.2019

Aamulla kello puoliyhdeksältä tunnin aamulenkki suoritettu. Todella miellyttävä keli ulkona liikkumiseen - ei tullut edes hiki, kun sopivan leuto tuuli puhalteli kanavan rannassa kulkiessa. Ja niin kuin arveltiin, ei uuden vuoden vietto ole vielä ohi - jalankulkijoiden liikennevalot yhä vilkulla tuossa meidän kohdalla. Nettiyhteyttäkään ei ole vielä korjattu.Tämän väliaikaisen nettiyhteyden käyttöaika loppuu ensilauantaina ja pakkohan se on uusia, jos talon oma netti ei tule kuntoon siihen mennessä.

Se nettiyhteyden ostaminenkin on täällä tarkkaa touhua. Kun Bluportissa olevasta "Truemove"-myymälästä hankittiin tämä nettiyhteys, ottivat ne ensin kuvan passista ja sitten vielä passinomistajan naamasta. Onpahan meikäläisen kuvia nyt siellä ja täällä Thaimaan rekistereissä.

1.1.2019

Hienosti vaihtui vuosi höyhensaarilla Nukkumatin seurassa! Kun edellisenä yönä olin nukkunut vain neljä tuntia, en jaksanut millään odotella puoleen yöhön vuoden vaihtumista ja miksi olisi pitänytkään? Lähdettiin illalliselle Joe'lle kahdeksan aikoihin, eikä sen jälkeen jaksettu enää lähteä mihinkään riekkumaan. Kyllä minä ilotulituksenkin havaitsin, niin valtava oli jytinä, kun merellä lotjasta raketteja ammutiin. Siihen paukkeeseen heräsin, mutta päätin jatkaa makoisia uniani, enkä noussut niitä katselemaan.

Jos minulta kysytään, saisi tämä uuden vuoden juhlinta jo loppua, mutta pahaa pelkään, että tätä riemua riittää vielä seuraavaan viikonloppuun saakka. Ainakaan nettiyhteyden korjaantumista on turhaa ennen sitä odotella!

30.12.2018

Raivostuttavan hankalaa voi joskus tämä kotiutuminen uuteen ympäristöön olla, jos on syntynyt kontrollifriikisi, jolle kaikki asiat pitää olla helposti järjestettävissä!

Yöllä valveilla kukkuessani päätin, että aamulla pistän kaiken järjestykseen. Asunnonvälittäjän piti tulla meitä tapaamaan kello yhdeltätoista - eipä tullut vielä kahteentoista mennessä, jolloin päätettiin lähteä ostoksille. Tietysti hän oli lähettänyt myöhästymisestään viestin sähköpostiin, mutta meillähän ei toimi nettiyhteydet! Kun tultiin ostoksilta, niin hänpä olikin meitä odottelemassa.

Vuosia käytössä olleet aurinkopunkat olivat nyt niin ruosteessa, ettei niitä kehdannut enää ottaa käyttöön. Onneksi onnistuttiin saamaan kaupasta viimeiset kaksi tuolia. Kyllä nyt kelpaa niissä kirjaansa lueskella.

Kun aavistellaan, ettei nettiyhteyttä saada kuntoon lähipäivinä, tallusteltiin Bluport-kauppakeskukseen ja käytiin paikallisesta puhelinyhtiöstä ostamassa nettiyhteys viikoksi. No eipä silläkään pysty näitä päivityksiä verkkoon viemään. Onneksi nyt kuitenkin pystytään postiansa ja uutisia lukemaan. Tätäkin sepustusta kirjoittelen nyt saksalaisleipomon kahviossa, jonne tultiin aamiaiselle.

29.12.2018

Yli kahdeksantuhatta kilometriä tuli hurautettua ihan tuosta vaan! No ei se nyt ihan niin helposti käynyt, vaikka olin nukkuvinani lentokoneessa melkein koko matkan. Vielä taksissa matkalla Hua Hiniin huomasi torkahdelleensa tuon tuostakin. Onneksi aikaeron vuoksi päästiin nukkumaan illalla jo yhdeksän aikaan (kello 16 kotimaan aikaan). Neljän tunnin päästä sitten heräsinkin, eikä uni ollut tullakseen millään, joten rankkaa on päästä tasapainoon ja päiväjärjestykseen!

Heti lentokoneeseen noustessa oli meitä vastassa tuttu thaimaalainen purseri, joka silminnähden ilahtui, kun tunnisti meidät - "Hey, I remember you" - "hei, muistan teidät". Tämä mukava tyyppi järjesti meille vielä yllätylsen juuri ennen Bangkokiin tuloa, kun toi meille kylmät valkkarit Ulthimatuule-laseissa. Hieno tervetulotoivotus loman alkajaisiksi!

Tuttuun paikkaan majoituttaessa oli vastaanotto myös sydämellinen, kun edellisvuosina tutuksi tullut henkilökunta kävi tulijoita tervehtimässä. Huoneistossa sen sijaan ei ollut tehty minkäänlaisia korjaustöitä, vaikka varausta tehdessä niin oli luvattu. Nettikään ei toiminut - oli kuulemma mennyt mykäksi jo edellispäivänä, eikä korjauksesta ole tietoakaan. Uuden vuoden kekkerit on juuri alkamassa, joten turha on odottaa sen kuntoon saamista ainakaan viikkoon. Eilen käytiin lukemassa postinsa Bluportin kauppakeskuksessa, jossa juotiin kakkukahvit WorldCafessa ja saatiin käyttää siellä nettiä. Vaikeeksi menee elämä tällä menolla!

Illalla oltiin jo todella väsyneitä, kun tallusteltiin Soi94:lle Joe's baariin haukkaamaan iltapalaa. Samat kuviot sielläkin, kun henkilökunta meidät tunnisti. Tutuksi tullut tarjoilija kävi juttelemassa ja kertoi, että nyt hän onkin paikan omistaja. Muihin tuttuihin ei sitten vielä törmätty kuin brittipariskuntaan, joka kävi meidät halaamassa, kun bongasi meidät ruokapaikan ohi kulkiessaan. Mukavan kotoiselta alkaa tuntua, kun nuo nettiongelmat nyt saataisiin vielä kuntoon.

27.12.2018

Voi mikä päivä - onneksi heräsin touhuamaan jo neljältä aamulla! Eilen illalla vielä kuvittelin, että tästä matkalle lähdöstä tulee ihan helppo ja leppoisa. Jotenkin ihmeesti siinä sitten kertyi kaikenlaista hoidettavaa, joten en ehtinytkään levähtämään, vaan painoin hommia niska limassa kello 15 saakka, jolloin kaiken oli oltava valmiina ja matkalaukkujen auton peräluukussa.

Nyt istun lentoaseman "Tammitynnyrissä" valkkarilasi edessäni ja hoitelen vielä viimeisiä virallisia hommiani. Harvoin se näin tiukille ottaa - enkä mitenkään suostu uskomaan, että se tuo ikä tuottaisi mitään ongelmia. Tuleepa loma todella tarpeeseen - aion nukkua ainakin viisi tuntia yössä ja pysyä kaukana kaikesta stressaavasta! Kuulostaa luxukselta!

Thaimaa-sivut

Matkakertomuksia, blogeja, matkakuvia, tietoa paikkakunnittain....

Mitä matkalle mukaan

Tunnisteet: matkakertomus Thaimaa, Thaimaan matkakertomuksia, Thaimaa blogi, Thaimaan matka, Thaimaa kuvia, kokemuksia Thaimaasta, Hua Hin matkakertomus, Hua Hin blogi, Hua Hin kuvia, matkakohde Hua Hin,